Další z technologických gigantů minulosti, kterému ujel vlak
Americká firma je další velkou značkou, která se po několika hubených letech a postupném propouštění desítek tisíc nadbytečných zaměstnanců (v současnosti jich má po celém světě 300 000) rozhodla pro radikální řez: rozdělí se na dvě nezávislé společnosti. Ta spotřebitelská se bude starat o lukrativnější výrobu počítačů a tiskáren, korporátní se zaměří na velké podnikové systémy a služby.
Firma je právě ve čtvrtém roce pětiletého restrukturalizačního plánu, který ji má pomoci adaptovat se na novou éru mobilních a online technologických zařízení. Současná šéfová Meg Whitmanová říká, že rozdělení poskytne oběma novým firmám flexibilitu nutnou k tomu, aby dokázaly lépe uspokojit požadavky současných i nových zákazníků. Ona sama nadále povede byznysovou odnož firmy, která se bude jmenovat Hewlett Packart Enterprise.
Nezávislí odborníci se v názorech na budoucnost HP rozcházejí. Podle některých vůbec není jisté, že rozdělení firmě pomůže v boji proti konkurenci a nakonec mohou obě divize soupeřit mezi sebou. Nepomůžou ani zvýšené náklady na dvě rozdílné marketingové strategie a třeba nákupní oddělení utratí víc za komponenty pro dvě různé značky. Jiní si ale myslí, že nově vzniklé štíhlejší firmy budou atraktivnější pro potenciální kupce, kteří by mohli mít zájem a legendární značku s pětasedmdesátiletou tradicí. Prodat jednu z nich za atraktivní cenu by mohlo tu zbývající postavit na nohy.
Podobnou operaci už před pár lety provedlo IBM, když svou počítačovou divizi prodalo Lenovu. A před pár dny také Ebay oznámil, že jeho součást PayPal se stane samostatnou firmou.