Především děti nevědomky utrácejí horentní sumy za předměty ve „free“ hrách
Skupina rodičů žaluje Apple u newyorského soudu, na prokurátora se původně obrátila matka, jejíž čtyřletý syn utratil ve hře Marvel Run Jump Smash 66 dolarů jen pár minut poté, co mu ji stáhla. Hra byla zdarma a nikde nebylo uvedeno, že obsahuje tzv. in-app nákupy. V loňském roce Apple po podobném soudním procesu vracel zákazníkům 32,5 milionu dolarů utracených v App Store stejným způsobem.
Problém je už v základním nastavení Google Play. Pokud si tam chcete koupit aplikaci, musíte samozřejmě zadat heslo. Pak ovšem nastává půlhodinové časové „okno“, kdy můžete už přímo v aplikaci dokoupit předměty bez zadání hesla. Právě tento systém je hlavním argumentem žalující strany: systém přece mohl nýt nastavený tak, aby bylo nutné vždy, při každém nákupu, zadat heslo. „Google se snaží neférově vydělávat cíleným marketing levných či bezplatných her na malé děti,” píše se v žalobě. Internetový gigant se k ní zatím nevyjádřil.
Loňský případ Applu, kdy se poprvé řešily in-app nákupy (v App Stoce stojí jednotlivé položky do 99 centů až do 100 dolarů a šestiletá dcera jisté ženy tam utratila za měsíc 2600 dolarů), doznívá právě v těchto dnech. Apple totiž musel do konce března nastavit systém tak, aby bylo nutné potvrdit každý jednotlivý nákup. Odborníci předpokládají, že Google bude muset po skončení soudního přelíčení provést totéž. A některé organizace ho vybízejí k tomu, aby tak učinil hned, bez čekání na soudní příkaz.