Výročí trochu kazí odhalení, že Store je plný „zombie“ aplikací
Výsledky studie konzultantské společnosti Adeven potvrzují dřívější pověsti o tom, že většina nabídky App Storu jsou takzvané „zombie“ aplikace, tedy takové, které si prakticky nikdo nestahuje.
Apple přitom trvá na tom, že plných 90% z přibližně 900 000 nabízených aplikací je stažených alespoň jednou za měsíc. Podle Adevenu to je nesmysl a ve své studii dokládá, že asi dvě třetiny aplikací – konkrétně 579 001 z celkového počtu 888 856 – jsou právě zombie. Většina developerů tedy na svůj úspěch zatím marně čeká… Zombie aplikace se definují jako ty, které se nikdy nedostaly na seznam nejstahovanějších a nejoblíbenějších – na tomto žebříčku se během posledních pěti let vystřídalo asi 300 000 aplikací. O počtu stažení zbývajících dvou třetin aplikací lze jen spekulovat, protože Apple tyto údaje drží v tajnosti, ale podle odborníků jde o dost nízká čísla.
Mezi další zajímavé výsledky výzkumu patří údaj o tom, že 68% vlastníků smartphonů používá pravidelně maximálně 5 aplikací. Drtivá většina aplikací, které si uživatelé stáhnou, použijí jednou nebo dvakrát a už nikdy se k nim nevracejí.
Ani existence zombies však nic nemění na tom, že nástup App Store před pěti lety zcela změnil pravidla hry a způsob, jakým vnímáme a používáme technologie. Samozřejmě také inspiroval další společnosti – Google, Microsoft a Blackberry – aby ho následovaly. Za těch pět let Apple zaplatil developerům, z jejichž zisku při prodeji na App Store si bere 30% podíl, 10 miliard dolarů. To je údajně 3x více než vyplatily všechny tři zmíněné značky dohromady.