Vozítko pro Večerníčka, elektrokolo a vcelku nadupané auto mají jedno společné: šetří životní prostředí. A nemusíte být ani zarytí ekologové, abyste pochopili, že nám jde o peníze všem, zvlášť při dnešních astronomických cenách benzinu
Solowheel
Elektricky poháněné kolo se dvěma opěrkami a gyroskopem, díky němuž jezdec jen tak nespadne. V podstatě něco jako Segway, ale bez řidítek, čili lehčí a skladnější. Náklonem vpřed se rozjedete, náklonem do stran se zatáčí, zakloněním brzdíte. Maximální rychlost dosahuje 20 km/h, 20 km je i dojezdová vzdálenost.
Cca 60 000 Kč
GoCycle G2
Elektrické kolo ve verzi pro rok 2012 vypadá skvěle, přesně takhle si představujeme ideální městské přibližovadlo budoucnosti. Rám z hořčíkové slitiny ukrývá baterii a motor s výkonem 250 W, který na jedno nabití ujede až 40 km. Řazení je elektronické, celé kolo lze snadno složit.
72 332 Kč
Vauxhall (nebo-li Opel) Ampera
Takhle vypadá první „plně elektrické“ auto na světě, které je zároveň vybaveno benzinovým motorem o objemu 1,4 l. Příznivci Zelených se ovšem nemusejí hrozit – motor neslouží jako pohonná jednotka, nýbrž pouze jako generátor produkující elektřinu poté, co vyčerpáte baterii (ta by měla vydržet nějakých 80 km jízdy). Díky motoru zvládne auto ujet ještě 580 km, teprve pak musí do nabíječky. A Vauxhall není žádný lenoch, z nuly se na 100 km/h dostane za slušných 8,9 s.
Od cca 1 200 000 Kč