V jihokorejském městě Gumi je úsek silnice, který bezdrátově dobíjí autobusy
Celkem dvanáctikilometrový úsek je první svého druhu na světě. Indukční dobíjení zde funguje tak, že baterie linkového autobusu se dobíjejí za jízdy, během celé doby, kdy autobus jede po své trase (jiné indukční systémy fungují tak, že vůz či autobus musejí zaparkovat nad místem, kde je indukční deska). Další výhodou je, že baterie pro tento systém jsou podstatně menší, protože autobus nemusí mít před cestou k dispozici velké množství energie – získává ji postupně na trase. Cestující na testovací lince mezi nádražím a městským úřadem vozí dva stroje, do konce roku 2015 by mělo v Gumi být přes 100 kilometrů „indukčních“ silnic, po nichž se bude prohánět 12 autobusů (nás v T3 by moc zajímalo, jak dlouho by tento úsek stavělo české Ředitelství silnic a dálnic).
OLEV (online electric vehicle) autobusy se už nějakou dobu testují, ale tady jsou poprvé nasazeny v plném provozu. Korejci doufají, že se systém OLEV stane standardem pro hromadnou dopravu blízké budoucnosti. Odborníci z Německa ale varují, že to je velice nákladné řešení a jeho výhody neobhájí velký rozdíl v ceně v porovnání s dalšími dvěma potenciálními bezdrátovými řešeními: jedno z nich tvoří klasické indukční desky zabudované v podlahách garáží, další jsou silné kabely natažené nad střechami autobusů. Potenciál pro městskou hromadnou dopravu je v každém případě obrovský, ale individuální meziměstská doprava si bude muset nejspíš počkat na jiné řešení, protože náklady na vybudování dobíjecích dálnic by byly obrovské.