Internetový gigant zaplatil 1,1 miliardy dolarů za start-up projekt na tvorbu blogů
857 milionů euro, neboli 22 miliard korun – tolik se rozhodla šéfka Yahoo Marissa Mayer investovat do nákupu blogovací platformy Tumblr. Ten funguje šestým rokem a hostí přes 100 milionů blogů. Jejich množství je nejspíš pohlavárům Yahoo ukradené – jedná se jim hlavně o to, že získali velmi jednoduchý nástroj na vytváření nových blogů. Mezi uživateli se sice zvedla vlna nevole, ale Marrisa Mayer slíbila, že současné vedení Tumblru zůstane na svých místech a budou ve své práce dál pokračovat podle vlastního uvážení. „Tedy pokud něco nepokazí,“ jak nezapomněla podotknout.
Může se díky nové službě Yahoo opět stát cool? Zakoupením Tumblru se podle odborníků evidentně snaží o nápravu své reputace mezi komunitou mladých uživatelů, kteří nezažili doby jeho největší slávy. Yahoo kdysi býval přímo synonymem internetu, pak ho ale zcela zastínil Google a následně i Twitter a Facebook. Prostý nákup cool značky jako je Tumblr ale ještě nezaručuje, že cool image získá i Yahoo. Pamatujete si ještě, co se stalo s MySpace poté, co ho koupili NewsCorporation…? Yahoo pravděpodobně integruje Tumblr do svých služeb a bude doufat, že se blogerům zalíbí i některé další z nich, třeba Flickr (o kterém ovšem škarohlídi prohlašují, že ho Yahoo koupil a zahubil). Otázkou za 1,1 miliardy dolarů zůstává: může se taková investice vůbec vrátit?
www.tumblr.com