Prodej fotoaparátů je jedna z mála oblastí, kde internet nezlikvidoval kamenné prodejny
Lidé si chtějí před koupí vzít přístroj do ruky, porovnat ho s jinými, a vyptat se na podrobnosti. Praha dostala po dnes již zavedeném Fotoškoda ve Vodičkově ulici další mimořádně zajímavou prodejnu. Otevřel ji Megapixel v Holešovicích, má dvě patra o celkové rozloze 500 metrů čtverečních, a její interiér navrhlo renomované architektonické studio ADR.
Nové velkoryse pojaté centrum digitální fotografie obývá 2 patra budovy bývalého pivovaru. V přízemí prodejny je vystaveno 3 500 nejprodávanějších modelů fotoaparátů, objektivů a další digitální techniky. Součástí je i knihovna s odbornými publikacemi a kavárna s luxusní kávou doubleshot. Prodejna je tedy vhodným místem pro setkávání fotografických nadšenců.
Zajímavostí určitě je, že jako marketingovou strategii Tomáš Matějček nově prosazuje tzv. Inbound Marketing. „Snažíme se vytvářet pro své zákazníky hodnoty dlouhodobého charakteru, právě i prostřednictvím nového Social Store. Kamenné prodejny nám obstarávají až dvě třetiny veškerých prodejů společnosti,“ doplňuje Matějček. E-shop je pro MEGAPIXEL jeden z nejsilnějších marketingových nástrojů, který má nalákat zákazníky do prodejen. Na webu společnosti MEGAPIXEL také klienti naleznou třeba články o fotografování, fotoškolu nebo galerii. Stejně tak MEGAPIXEL dává omezený prostor brandingu v prodejně. Má silnou zákaznickou základnu, jejich značku cílová skupina zná, web má vysokou návštěvnost. „Úkolem číslo jedna proto bude zvednout zákazníky od počítače a přivést je do obchodu,“ zdůrazňuje Matějček.
Social Store je koncept obchodů, kde je prodejce povýšen do role mentora, který se zákazníky o produktech diskutuje, radí jim a vede je. Social Store se vyznačuje také multifunkčností. Na jednom místě zákazník nalezne kromě samotného produktu i spousty doplňkových služeb. V případě prodejny MEGAPIXEL se jedná o ateliér s pravidelnými semináři a workshopy, moderním tiskovým centrem, kavárnou, knihovnou s publikacemi. Důraz je kladen na funkčnost produktu, nikoliv značku. Proto nejsou v prodejně k vidění žádná velká loga výrobců fotoaparátů.
Na závěr několik zajímavostí: celková délka 4 obrovských stolů ze surového dubového masivu je 6 metrů a největší váží 1 200 kilogramů. Výška interiéru je více než 8 metrů, provoz prodejny zajišťuje 19 lidí a otevírací doba je od pondělí do soboty 9 až 19 hodin. Více na www.megapixel.cz.